2009. november 22., vasárnap

Tesztek

Az eladási statisztikák élén járt megjelenésekor a Yamaha XVS650A DragStar Classic, mindenkit elkápráztatott mély, már-már low rideres üléspozíciójával. Elnyújtott formák, öblös sárvédők, optikailag is nagyra szabott hengerek: ideális motor, hisz a szomszédok úgysem tudják mekkora, a pokol angyalai meg amúgy sem állnak szóba velünk. Békés szív a felfújt testben – nem csal


Az eladási statisztikák élén járt megjelenésekor a Yamaha XVS650A DragStar Classic, mindenkit elkápráztatott mély, már-már low rideres üléspozíciójával. Elnyújtott formák, öblös sárvédők, optikailag is nagyra szabott hengerek: ideális motor, hisz a szomszédok úgysem tudják mekkora, a pokol angyalai meg amúgy sem állnak szóba velünk. Békés szív a felfújt testben – nem csalódott, aki villogásra ezt választotta.

A külcsínhez jó motorozhatóság társul, 130-as első gumijával, ha nem is egy kanyarvadász, de könnyedén elterelgethető egyenes derékkal a széles kormányú motor. Magasabb sebességnél már előjönnek a futómű gyengéi, az első villa vastag borítása alatt vékonyka rudak rejtőznek. Csavarodik, és a nagyobb zöttyenőkön koppanásig beül. A hátsó, merev vázra emlékeztető villa rejtett rugója is kihívásokkal küzd, a hazai utak kátyúi és hullámai nem barátai a DragStarnak. Az apróbb finomításokat vásárlás után mindenképpen el kéne végezni, érdemes, hisz már a sűrűbb villaolaj is javítana a gép viselkedésén.

Rengeteg extra kapható hozzá, lámpák, táskák, háttámlák és csecsebecsék. Aki a chopperes életérzést krómnak látszó műanyag tárgyak felszerelésében találja meg, nem fog csalódni. Ez a példány már túl van egy ilyen gazdán, a háttámlára tapasztott világító szemű koponya biztos riadalmat kelt bármelyk Marutis nagyiban.

A 40 lóerő kisebb tempónál még elboldogul a 250 kilóval, de komolyabb előzéseket már kétszer meg kell gondolni. 6500-as fordulaton adja le erejét, alacsonyabb fordulatokon inkább csak pöfög a Yamaha. 51 Nm nyomatéka kategóriájában nem mondható rossznak, de legnagyobb előnye a kardánhajtásában rejlik. A kevesebb gondozás igénylő mechanizmus ideális azoknak, akik nem bajlódnának a lánccal, váltás utáni bólintási hajlama minimális. Vásárláskor figyeljünk a váltóra és kuplungra, a mintegy 30000 km-t futott tesztpéldányon már lehetett érezni a szerkezet elhasználódását.

Nincsenek megjegyzések: